Eksperti brīdina, ka arī vasarā jārūpējas par imunitāti! Izrādās, ka vasarā infekciju ir vieglāk noķert nekā aukstā laikā. Aukstie dzērieni, gaisa kondicionēšana, caurvējš, peldēšanās dīķos – tās ir potenciālās iespējas saslimt. Kā rūpēties par imunitāti un vienlaikus pareizi sagatavoties rudenim un ziemai?

“Runājot par vīrusu infekcijām, mums jācenšas saglabāt savu vispārējo veselību un neielaist hroniskas slimības,” saka Tatjana Ļiņova, “Veselības centra 4” un “Capital Clinic Riga” dermatoloģe un imunoloģe.

Turpinot viņa saka: “Vasarā jāizvairās arī no asām temperatūras izmaiņām – piemēram, kad ir karsts, neieslēdziet gaisa kondicionētāju ar pilnu jaudu. Tas rada caurvējam līdzīgu efektu, var būt problēmas ar herpes infekciju. Tie visi ir signāli, ka imunitāte ir pazemināta. Ņemot vērā, ka vasarā mēs kļūstam aktīvāki un ķermenis bieži nav gluži gatavs spējām aktivitātēm, tad apvienojumā ar vitamīnu trūkumu tas var izraisīt vispārēju apātiju, samazinātu vitalitāti un imunitāti.”

D vitamīna deficīts joprojām aktuāla problēma

Gandrīz visiem no mums ir D vitamīna deficīts, un vasara ir laiks, kad šo deficītu var samazināt. “Ja esat lietojis D vitamīnu jau gadu, tad varat samazināt devu vasaras periodam,” iesaka ārste Ļiņova.

Tāpat ārste iesaka saules vannas. “D vitamīns, ko mēs saņemam, atrodoties saulē rīta un vakara stundās, palīdzēs jums regulēt minerālu metabolismu, stiprināt kaulus, palielināt imunitāti, novērst vēža šūnu parādīšanos un tonizēt muskuļus. Papildus tam – skaists iedegums. Vienkārši esiet piesardzīgs ar sauli. Dienā mēģiniet no tās izvairīties.”

Būtu jāuzdod būtisks jautājums – ar ko sākt, ja nepieciešams stiprināt savu veselību? “Vienkāršākā lieta ir regulāras vakara pastaigas,” skaidro speciāliste. “Pusstunda svaigā gaisā ir pietiekama slodze, lai mūsu imūnsistēma normāli funkcionētu. Ideāli, ja var staigāt mežā.”

Imunitātes veicināšanas atslēga – pilnvērtīgs uzturs

Vienlaikus speciāliste liek neaizmirst, ka 70% imunitātes ir atkarīgi no uztura. “Mums ir jārūpējas par pareizu uzturu un minerālvielu, piemēram, cinka, selēna, magnija, uzņemšanu,” saka ārste Ļiņova. “Tie palīdz stiprināt imūnsistēmu, un magnijs palielina arī izturību pret stresu. Tas ir ļoti svarīgi mūsu grūtajos laikos, jo bieža stresa rezultātā rodas slimības. “

Eksperte norāda, ka trīs vasaras mēnešos nav nekas vienkāršāks kā baudīt visas tās veltes, ko mums sniedz daba. “Dodiet priekšroku svaigiem dārzeņiem, augļiem un tiem produktiem, kurus audzē privātpersonas, nevis lielas lauku saimniecības. Labi ir piena produkti ar zemu, bet bez nulles tauku satura.”

“Labi ir dzērieni no skābiem augļiem un ogām – augļu dzērieni, kompots. Tāpat arī lapu dārzeņi (kompaktā masā tie ir visvairāk bagāti ar vitamīniem un minerālvielām). Pamēģiniet pāris nedēļas ēst pareizi – ēdiet graudaugus, salātus, svaigas ogas un augļus un jūs pamanīsit, cik ļoti jūsu veselība uzlabosies. Jūs varat arī pagatavot arī kokteiļus, smūtijus, saldējumus no svaigiem augļiem un ogām,” iesaka speciāliste.

Kā vēl veicināt imunitāti tieši vasarā?

Staigājiet basām kājām! Mūsu klimatiskajos apstākļos labākais laiks pastaigām ar basām kājām ir vasara. Pludmalē varat staigāt bez apaviem pa smiltīm, zāli, oļiem, gliemežvākiem. Tas aktivizē nervu galus pēdās, kas pozitīvi ietekmēs visu ķermeņa sistēmu darbību.

Peldēt! Nav svarīgi kur – jūrā, ezerā, upē. Jūsu ķermenis ievērojami nostiprināsies, ja regulāri peldēsit. Turklāt jūs kļūsit izturīgs pret daudzām slimībām. Starp citu, peldēšana var arī uzlabot asinsriti, uzlabot elpošanas sistēmas darbību un tonizēt muskuļus.

Norūdīšanās. Ārsti iesaka sākt norūdīties siltajā periodā. Tāpēc ir pienācis laiks kontrastdušai un vēsa ūdens dušai. Pamazām un vienmērīgi pārejiet uz zemāku temperatūru.

Pastaiga mežā. Šeit gaiss ir piesātināts ar fitoncīdiem un ozonu, maksimāli attīrītu no putekļiem un kaitīgiem piemaisījumiem, piepildīts ar zaļumu, garšaugu un skuju aromātiem. Skujkoku gaiss ir vislabvēlīgākais – fitoncīdus visaktīvāk vasaras sākumā ražo tādi koki un krūmi kā priede, kļava, jasmīns, baltā akācija. Meža gaisa joni mazina nogurumu un stresu, atjauno darba spējas, stimulē visu ķermeņa dzīvībai svarīgo sistēmu darbību, normalizē asinsspiedienu un uzlabo plaušu ventilāciju.

Foto: Unplash.com

Izsaki domas

Please enter your comment!
Please enter your name here

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.