Aptauja: Šogad Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku dāvanām tērēs no 50 līdz 100 eiro

0

Šogad, iegādājoties Ziemassvētku dāvanas, Latvijas iedzīvotāju vidū proporcionāli vairāk dominēs divas budžeta kategorijas – līdz 50 un līdz 100 eiro. Tādus tēriņus ieplānojuši 65% mājsaimniecību, noskaidrots tirdzniecības centra internetā 220.lv un “Norstat Latvija” īstenotajā Baltijas līmeņa aptaujā par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem.

Aptauja arī atklāj, ka šogad TOP3 preču grupā ierindojas skaistumkopšanas preces, preces atpūtai un izklaidēm mājās, kā arī dāvanas praktiskai lietošanai.

Kamēr pandēmija turpina diktēt sabiedrības paradumus, Latvijas iedzīvotāju vidū joprojām aktualitāti saglabā tradīcijas gatavoties Ziemas saulgriežiem. Kā noskaidrots interneta aptaujā, šogad proporcionāli vairāk dominēs divas budžeta kategorijas – līdz 50 eiro dāvanām plāno atvēlēt 34% Latvijas mājsaimniecību, savukārt līdz 100 eiro dāvanām plāno tērēt 31% mājsaimniecību.

Pētījuma rezultāti arī atklāj, ka igauņi dāvanām gatavi tērēt visvairāk – 36% apjautāto iepirksies līdz 200 eiro. Tikmēr Latvijā līdz 200 eiro plāno iepirkties 25%, savukārt Lietuvā – 23%.

Nenoliedzami novembra izskaņa un decembris ir Ziemassvētku dāvanu iegādes laiks, bet ko un cik daudz iedzīvotāji ir gatavi iegādāties skaidro 220.lv mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko: “Šobrīd tirdzniecība internetā ir vitāli svarīga ļoti lielai daļai patērētāju, tāpēc, balstoties uz iedzīvotāju paradumu novērojumiem un pētījumiem, ļoti aktīvi pielāgojam sortimentu aktuālajām vajadzībām.”

Turpinot viņa saka: “Apskatot Latvijas iedzīvotāju dāvanu sarakstu dažādās preču kategorijās, tiek secināts, ka starp TOP 3 preču grupām ierindojas skaistumkopšanas preces, preces atpūtai un izklaidēm mājās, kā arī dāvanas praktiskai lietošana. Redzam, ka sievietes biežāk nekā vīrieši plāno iegādāties dāvanas ķermeņa kopšanai un skaistumkopšanai, tādas kā losjonus, smaržas un kosmētiku, tikmēr vīriešu vidū populārākas ir dāvanas praktiskai lietošanai – elektronika un viedierīces, sadzīves tehnika.”

Mārketinga speciāliste arī atklāj, ka vīrieši biežāk nekā sievietes izvēlas dāvanas hobijiem un brīvā laika pavadīšanai, piemēram, sporta inventāru, pārgājienu ekipējumu un inventāru aktivitātēm ārpus telpām.

Šogad dāvanu sarakstā parādās arī dāvanas pašizaugsmei, piemēram, grāmatas, mūzikas instrumenti. Tas varētu būt skaidrojams ar iedzīvotāju iespējām vairāk laika veltīt sev, atrodoties mājās. Interesanti, ka šādas dāvanas noskatījuši tieši seniori vecumā no 64-74 gadiem.

Tāpat starp pirkumiem parādās dāvanas veselībai un drošībai, piemēram, vitamīni un uztura bagātinātāji, maskas, dezinfekcijas gēli, pirmās palīdzības komplekti, arī šī preču kategorija lielākoties ir populāra senioru vidū.

Jaunāko respondentu vidū vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kas ir viena no aktīvākajām pircēju grupām, populārāko preču augšgalā ir apģērbs, apavi un aksesuāri. Šai vecuma grupai ir arī raksturīgi interjera priekšmetu pirkumi, piemēram, mēbeles un mājas dekori. Kā uzsver Līga Bubko, modes preču kategorija pašreiz ir viena no perspektīvākajām un straujāk augošajām preču grupām 220.lv.

“Norstat Latvija” aptauja Baltijas valstīs. Iedzīvotāju iepirkšanās paradumi Ziemassvētku periodā. Aptauja veikta novembrī, aptaujā piedalījās 3 000 respondenti no visām trim Baltijas valstīm.

Foto: Unplash.com

Izsaki domas

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.